Uitslag Behoefte peiling dienstverlening PICTO

Uit deze behoeftepeiling zijn een aantal zaken duidelijk geworden:
Er is vanuit bestuurders, ICT-ers en directies een behoefte aan een bovenbestuurlijke ICT-werkgroep, die 1 a 2 keer per jaar bij elkaar komt om ervaringen uit te wisselen, kennis te maken met innovatieve ideeën en van elkaar te kunnen leren.
De eerste BICTO dag is inmiddels gepland op 20 maart 2019, met de invulling van het programma zijn we nog bezig.

Ook het aanschuiven bij ICT-vergaderingen door PICTO wordt als gewenst ervaren, de meerderheid van de invullers zagen dit als een goed voorstel.
We hebben de ICT-vergaderingen bij de besturen opgevraagd en proberen zoveel mogelijk bij de vergaderingen aanwezig te zijn.

Het regelmatig bezoeken van scholen wordt ook als gewenst ervaren door de meerderheid, zodra Reindert klaar is met het uitrollen van de nieuwe hardware van het VCOMOG zal hij ook de andere scholen inplannen, ook de scholen die wat minder in beeld zijn.

Meerderheid zal gebruik maken van de adviesfunctie van PICTO en Heutink.ICT ten aanzien van hardware, software en devices.

Ook de besturen die door PICTO licentiebeheer laten doen zullen dit blijven doen, 4 van de 5

De behoefte aan trainingen ligt vooral op het gebied van O365, Moo en Devices, en de rol van Picto in het bevorderen van digitale geletterdheid wordt vooral gezien in de onderdelen Computational thinking en Mediawijsheid.

Voor de jaarlijkse Themamiddag die we organiseerden is nauwelijks belangstelling, wel werden er onderwerpen aangedragen voor een soort van themamiddag, deze onderwerpen zullen we gebruiken in onze nieuwsvoorziening.
Of we hier een nieuwsapp voor zullen laten maken is nog onduidelijk, de meningen van de geënquêteerden lopen hier uiteen van weet ik niet tot zeker behoefte, een klein aantal gaf aan daar geen behoefte aan te hebben.

Veel scholen hebben zich opgegeven als pilot school voor projecten (47)

De meerderheid geeft aan geen behoefte te hebben aan een inloop spreekuur op locatie of bij een bestuur voor vragen op het gebied van (leerling) administratiesystemen, de wijze waarop dit nu gebeurd wordt als plezierig ervaren (bij vragen bellen en gelijk geholpen worden).

Wij zijn zeer tevreden over het aantal ingevulde enquêtes en de antwoorden hebben de dienstverlening van PICTO 2.0 zeker meer uit kunnen kristalliseren!

Bekijk de samenvatting in deze PowerPoint >[gview file=”https://www.picto.nl/cms/wp-content/uploads/2018/12/BEHOEFTE-PEILING-DIENSTVERLENING-PICTO.pptx”]