Werkwijze Picto schooljaar 2018-2019

Beste collega’s,

Zoals jullie van Hans hebben gehoord, stopt hij per het einde van dit schooljaar met zijn werkzaamheden bij Picto en gaat hij met pensioen.
Namens deze weg willen we Hans nogmaals bedanken voor zijn tomeloze inzet voor Picto. Ik durf gerust te stellen dat Picto zonder Hans geen Picto zou zijn geweest.
Ga volop genieten van de periode die nu voor je ligt Hans!

Maar wat betekent dit voor Picto en vooral voor jullie als scholen?

Het beheer van de netwerken is het afgelopen jaar overgegaan van Picto naar Heutink-ICT. Toch blijft Picto voor jullie in de buurt.
We hebben de afgelopen weken met mensen uit de diverse besturen gesprekken gevoerd over waar scholen behoefte aan hebben en welke ondersteuning ze van Picto verwachten.
Uit deze zinvolle gesprekken zijn mooie punten naar voren gekomen. (Bedankt Linda, Peter, Albert, Leendert, Anita, Marion, Wim, Renzo en Edward!)
Wat iedereen graag wil dat blijft behouden is: Bekend, dichtbij en snel! Een mooi compliment voor Picto en iets wat wij van Picto van harte blijven ondersteunen.

De werkwijze zoals jullie gewend waren verandert wel enigszins. We hebben een goede samenwerking met Heutink-ICT en deze krijgt het komende schooljaar nog meer vorm.
De voornaamste verandering vanaf schooljaar 2018-2019 wordt het nummer dat je belt bij vragen en storingen:

074-2404669

Let op! Dit is een ander nummer dan waar je voorheen mee belde naar de helpdesk van Heutink-ICT.
Geef dit door aan al jouw collega’s!

Je belt in het geval van een vraag of storing niet meer naar Picto, maar naar het bovenstaand nummer.

Met dit nummer krijg je niet de ‘gewone’ helpdesk aan de telefoon, maar mensen van Heutink die op de hoogte zijn van de situatie bij jullie op school en bij jullie bestuur.
Deze medewerkers komen binnenkort langs bij Picto en zullen een aantal scholen bezoeken om kennis te maken en zich op de hoogte te stellen van de sfeer en situatie in onze omgeving.
Binnenkort ontvang je via de post van Heutink-ICT een ‘deskcard’. Dit is een kaart die je bij de telefoon kunt neerzetten en waarop je bovenstaand nummer kunt vinden.
Problemen die door deze helpdeskmedewerkers niet op afstand kunnen worden opgelost, worden doorgezet naar Picto.
In veel gevallen zul je dus gewoon Reindert weer zien op jouw school. Wel zo fijn!

Wat doen de mensen bij Picto?

Reindert zal de school bezoeken in geval van computer- of netwerkproblemen.
Geregeld zal Reindert schoolbezoeken doen om te kijken hoe het op school gaat.
Daarnaast gaat hij bezig met de uitrol van nieuwe hardware binnen de scholen de komende tijd (vervangingsrondes). Ook bij gesprekken over vervanging zal Reindert aanwezig zijn.
Reindert is 5 dagen werkzaam bij Picto.

Markus blijft ondersteunen op het gebied van administratiesystemen en software.
Daarnaast gaat hij een overzicht maken van schoolsoftware die wel of niet compatible is met de devices die op dit moment het onderwijs in rollen en delen met jullie.
Het geven van cursussen op bovengenoemde onderwerpen zal ook één van Markus’ taken zijn.
Informeren van scholen over ontwikkelingen op het gebied van LAS (LeerlingAdministratieSystemen).
Markus is drie dagen werkzaam bij Picto: Dinsdag, woensdag en donderdag.
De andere twee dagen werkt Markus als ICT’er op 4 scholen van OPRON.

Karin houdt zich bezig met de administratie, financiën, planning, onderhouden van de website en de creatieve kant van Picto.
Aan het begin van het schooljaar zal Karin een survey maken die scholen kunnen invullen. De uitkomst van de survey zal de werkzaamheden voor het komend jaar van de Picto-medewerkers verder uitkristalliseren.
Daarnaast zullen we door de uitkomst gerichter jullie als school kunnen ondersteunen.
Karin is drie dagen werkzaam bij Picto: Maandag, woensdag en vrijdag.
De andere twee dagen werkt Karin voor haar eigen bedrijf XPOOZ.

Peter gaat onderdeel uitmaken van het Heutink adviesteam, geeft cursussen, gaat ICT-vergaderingen van de diverse besturen bijwonen, is verantwoordelijk voor de jaarplanning.
Gaat bezig met het voorbereiden van twee Bicto-middagen. Twee informatieve bijeenkomsten waar alle ICT’ers van de 5 besturen aangesloten bij Picto voor zullen worden uitgenodigd.
Kennismaken en ervaringen met elkaar delen zal naast een informatief deel centraal staan tijdens deze middagen.
Plannen van schoolbezoeken en bestuursvergaderingen van Picto bijwonen. Gaat besturen bezoeken. Is coördinator en teamleider bij Picto (voorheen taak Hans).
Peter is vier dagen werkzaam bij Picto: Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag.
Op donderdag werkt Peter als bovenschools ICT’er voor Scholengroep Perspectief

Het aankomende jaar wordt het voor ons als medewerkers ook aftasten wat wel en niet kan.
Wat hierboven te lezen valt is in ieder geval dat we meer bij scholen betrokken zullen zijn en niet afwachten tot er een storingsmelding komt.
Hopelijk komen we nu toe aan jullie verzoek om innovatieve vernieuwingen op ICT-gebied onder jullie aandacht te brengen.
We zullen niet iedere school kunnen bezoeken, maar we kunnen overkoepelend wel verbinden.

Samen met jullie ICT een goede plek blijven geven in het onderwijs!

Iedereen alvast een hele fijne en ontspannen vakantie toegewenst!

Namens iedereen bij Picto,

Hartelijke groet,

Peter Vermeij