Vooruitblik schooljaar 2023 – 2024
Voor het schooljaar 2023 – 2024 zijn we inmiddels bezig met de planning, wat kunnen jullie verwachten naast de lopende zaken?
Alle besturen
-
- Vanwege het succes van de leskist met digitale vaardigheden gaan we het komende schooljaar ook een Mediakist ontwikkelen, deze kist zal dezelfde opzet hebben als de Leskist maar dan gericht op Media.
Ook met deze kist moeten leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen met behulp van de leskaarten die we hier voor gaan ontwikkelen.
Zodra we meer informatie hebben zullen we dat delen. - We organiseren natuurlijk weer een BICTO-middag. We hadden al een datum aan jullie doorgegeven, maar op advies van onze scholen gaan we de BICTO-middag verplaatsen naar 17 april 2024 en dan vanaf 15 uur (in verband met het continu rooster). Ook hierover later meer!
- Bij Google hebben we een subsidieaanvraag gedaan voor inrichting van een techniek uitleen lokaal voor alle scholen van de 3 besturen. We wachten in spanning af of dit toegekend gaat worden.
- Vanwege het succes van de leskist met digitale vaardigheden gaan we het komende schooljaar ook een Mediakist ontwikkelen, deze kist zal dezelfde opzet hebben als de Leskist maar dan gericht op Media.
-
Perspectief
- Vervangingsronde devices, inventarisatie, uitrol en integratie.
Opron
- Vervangingsronde hardware, inventarisatie, uitrol en integratie.
VCO MoG
- Vervangingsronde pc’s, inventarisatie, uitrol en integratie.
Digitale geletterdheid wordt zo goed als zeker een vast onderdeel van het curriculum. De komende jaren zal Stichting Leerplan Ontwikkeling (SLO) kerndoelen voor digitale geletterdheid ontwikkelen, in samenwerking met leraren, vakdidactici, scholen en onderwijsorganisaties. Naar verwachting zijn die kerndoelen uiterlijk begin 2025 helemaal klaar. Eind 2023 zullen de conceptkerndoelen, waarmee scholen dan al aan de slag kunnen, gereed zijn.
Wij volgen deze ontwikkelingen op de voet en anticiperen hierop door middel van diverse strategieën en initiatieven. Ons doel is om leerlingen de best mogelijke digitale geletterdheid te bieden en leerkrachten te ondersteunen bij het integreren van digitale geletterdheid in het lesaanbod.